"Психологія"
Гурток "ПСИХОЛОГІЯ"
Оволодіння
суб’єктами навчання знаннями з психології є актуальним і важливим завданням
сучасних закладів освіти. Для покоління, що підростає, розвиток особистісних,
пізнавальних, творчих, комунікативних, соціальних та інших компетентностей є
запорукою успішної соціалізації і самореалізації в умовах сучасного
суспільства, що динамічно змінюються.
У
повсякденному житті психологічні явища присутні постійно. Отже, кожна людина
виконує своєрідну роль психолога, живучи серед людей, набуваючи життєвого
досвіду, вибудовуючи моделі поведінки, комунікативні відносини і власну
діяльність. Якісно сформований фундамент психологічних знань та вмінь дає
особистості змогу організовувати своє життя і відносини з іншими людьми
правильно, ефективно, конструктивно, отримуючи якнайбільше задоволення і
результатів від процесів життєдіяльності.
18.03
|
3.3. Формування
успішної команди
|
Діагностика: опитувальник Р. М. Белбіна на
визначення командних (групових) ролей.
Дискусія «Оцінка основних параметрів роботи
в команді».
Ділова гра «Конструктор».
|
01.04
|
Розділ 4. Основи конфліктології.
4.1. Психологічна
феноменологія конфліктів. Динаміка і механізми конфлікту
|
Діагностика: тестові методики
«Самооцінка конфліктності», «Чи конфліктна ви особистість».
http://psy.kpi.ua/wp-content/uploads/2015/12/psychology_conflictu.pdf ст. 8-10
Ділова гра: «Взаємодія у
конфліктній ситуації».
Аналіз запропонованої ситуації та
характеристика всіх стадій динаміки конфлікту: передконфліктна ситуація, інцидент, ескалація,
кульмінація, завершення, постконфліктна ситуація.
Аналіз відеоматеріалів за схемою: об’єкт, предмет, сторони, мотиви конфлікту, позиції сторін конфлікту.
|
08.04
|
4.2. Процес управління
конфліктами. Методи та форми управління конфліктами.
|
Вправа: «Аналіз карти конфлікту». Визначення
й обґрунтування у запропонованих ситуаціях способів запобігання конфлікту.
Дискусія: «Стилі і стратегії поведінки у конфлікті». Діагностика: тестові
методики «Визначення стилю поведінки та особистісної схильності до певного
типу поведінки» К. Томаса.
http://psychologis.com.ua/test_tomasa_-_tipy_povedeniya_v_konflikte.htm |
15.04
|
4.3 Стратегії
розв’язання конфліктів. Конфлікти в різних сферах взаємодії людей. Типи
конфліктних особистостей.
|
Групова дискусія: «Стресостійкість
як засіб запобігання конфліктам». Розроблення основних вимог до
особистості медіатора.
Аналіз
комунікативних помилок керівника (типи комунікативних помилок керівника за В.
П. Шейновим) із погляду посередника; розроблення схеми словесних виразів
відповідно до асертивної поведінки. Розроблення
порад і рекомендацій щодо взаємодії із конфліктними, «важкими» людьми (за
теорією Р. М. Бремсон).
|
22.04
|
Розділ 5. Основи
створення особистої мирної стратегії поведінки. 5.1. Сутність та
базові компоненти миробудування. Вирішення міжособистісних конфліктів мирним
шляхом.
|
Виконання творчого завдання: «Портрет
учня/учениці миротворця».
Вправи на розуміння поняття «мир», усвідомлення власної
значущості у розбудові миру.
Виконання тесту К. Томаса з
метою визначення особистого типу вирішення конфлікту. Обговорення змісту
кожного з етапів вирішення конфлікту
|
29.04
та 06.05
|
5.2. Насильство та
булінг: причини виникнення та способи протидії.
|
Виконання вправ на формування здатності протистояти булінгу.
Практичне опрацювання історій: «Булінг
в учнівському середовищі».
Обговорення
путівника для вихованців «Поради як
уникнути булінгу».
Створення порадника: «Куди
звертатись, якщо ви опинились або стали свідками ситуації булінгу».
|
13.05
|
5.3. Ґендерна
рівність. Види дискримінації. Протидії дискримінації.
|
Перегляд навчальних фільмів на гендерну тематику. Обговорення правил
життя в ґендерному суспільстві.
Вироблення
рекомендацій для сприяння гендерній рівності, розмаїттю та недискримінації в
освітньому середовищі: «Мої десять
толерантних кроків».
Складання короткого словника недискримінаційної лексики.
|
20.05
|
5.4. Медіація: правила
та характеристика принципів.
|
Рольова гра на формування навичок проведення медіації. Обговорення власної готовності до впровадження медіації. Аналіз успіхів
та складнощів під час проведення медіації (рольової гри).
|
Коментарі
Дописати коментар